Pracownia artystyczna to miejsce magiczne, pełne tajemnic i inspiracji. Jako malarka, konserwatorka oraz twórczyni kopii dzieł sztuki, wiem, jak istotne jest, aby to przestrzeń była odpowiednio zaplanowana i wyposażona, by móc tworzyć w pełni swobodnie i profesjonalnie. Pierwszym nieodzownym elementem pracowni artysty jest duża przestrzeń. W mojej pracowni muszę mieć miejsce na przechowywanie i pracę nad różnymi obrazami – zarówno tymi dużymi, jak i mniejszymi. Często tworzę kopie monumentalnych dzieł, takich jak ołtarzowe obrazy, które wymagają odpowiedniego miejsca do ekspozycji i pracy. Duża przestrzeń pozwala mi także na jednoczesną pracę nad wieloma obrazami, w różnym tempie, dostosowanym do specyficznych potrzeb każdego z nich. Dzięki temu mogę poświęcać czas na precyzyjne wykonanie każdej warstwy i etapu, bez presji czasu.
Pracownia artysty musi pomieścić dużą ilośc materiałów potrzebnych do pracy w różnych technikach i formatach
Materiały, które wykorzystuję do tworzenia moich dzieł, muszą być odpowiednio przygotowane i przechowywane. Drewno, z którego tworzę podobrazia, musi być wcześniej odpowiednio sezonowane. W mojej pracowni drewno leży przez odpowiedni czas, aby osiągnąć zrównoważoną wilgotność. Podobnie jest z półciennymi podobraziami – muszą one odleżeć swoje, zanim zacznę na nich malować. Dzięki temu unikam problemów technicznych w przyszłości i mogę być pewna trwałości moich prac.
Równie ważne są pigmenty, których używam do malowania. Posiadam szeroki wybór pigmentów do różnych technik malarskich – tempera żółtkowa, farby olejne, akwarele. Każda z tych technik wymaga specyficznych materiałów i narzędzi, które również zajmują sporo miejsca. Mam duże zestawy pędzli, dostosowanych do każdej z technik, oraz specjalistyczne lampy, dzięki którym mogę pracować niezależnie od pory dnia czy roku. Przestronność pracowni artysty umożliwia także odpowiednie oglądanie i ocenianie postępów pracy nad obrazami. Mogę odchodzić na dużą odległość, oglądać obrazy pod różnymi kątami, co jest kluczowe przy pracy nad dużymi formatami. Dodatkowo obrazy mają przestrzeń do wysychania i leżenia między kolejnymi etapami pracy.
Rzemiosło to podstawa artystycznej pracowni
Jednym z moich ulubionych gatunków rzemiosła są techniki pozłotnicze. Wyszłam od tradycyjnych metod złocenia na pulmencie. Z czasem modyfikowałam poznane techniki i tworzyłam też własne modyfikacje, aby jak najbardziej poszerzać swój wachlarz środków artystycznych, a także móc swobodnie żonglować nimi i dopasowywać odpowiedni sposób złocenia, do każdego dzieła nad ktorym się pochylam. Czasami, trzeba, na poler, czasami konieczne jest złocenie matowe. Obrazy, które kopiuję są w bardzo różnym stanie i różne zmiszczenia, przetarcia i spękania na nich obserwuję. Staram się maksymalnie zbliżyć do obecnego oryginału, ponieważ wierzę, że specyficzne dla każdego obiektu zniszczenia, to również jego integralna częśc i zapis całej historii dzieła. Odpowiednio wyposażona pracownia artystyczna to absolutna konieczność, ponieważ tylko posługując się odpowiednimi narzędziami można wykonywać różnorodne złocenia.
Nieodłącznym elementem pracowni artysty jest również stolarnią. Sama przygotowuję część podobrazi – szlifuję, tnę, kleję deski, frezuję i tworzę różne elementy, takie jak kowczyki czy nimby wypukłe. Nawet zamówione od stolarza podobrazi wykańczam sama, przygotowując kleje, grunty i inne mikstury, a następnie gruntując, szlifując i wyrównując je. To wymaga precyzji, odpowiednich narzędzi i miejsca, które mam w mojej pracowni.
Pracownia artysty to miejsce, gdzie sztuka spotyka się z rzemiosłem. Każdy element, narzędzie i materiał ma swoje miejsce i przeznaczenie. Przestrzeń, którą stworzyłam, pozwala mi na swobodną twórczość i zapewnia warunki do wykonywania prac na najwyższym poziomie. To tutaj rodzą się kopie wielkich dzieł, które, dzięki odpowiednim warunkom, mogą przetrwać kolejne pokolenia. Na koniec – od serca – co mną kieruje. dlaczego tak, a nie inaczej.
Pracownia artysty – serce twórczości i rzemiosła
Pracownia artystyczna to miejsce magiczne, pełne tajemnic i inspiracji. Jako malarka, konserwatorka oraz twórczyni kopii dzieł sztuki, wiem, jak istotne jest, aby to przestrzeń była odpowiednio zaplanowana i wyposażona, by móc tworzyć w pełni swobodnie i profesjonalnie. Pierwszym nieodzownym elementem pracowni artysty jest duża przestrzeń. W mojej pracowni muszę mieć miejsce na przechowywanie i pracę nad różnymi obrazami – zarówno tymi dużymi, jak i mniejszymi. Często tworzę kopie monumentalnych dzieł, takich jak ołtarzowe obrazy, które wymagają odpowiedniego miejsca do ekspozycji i pracy. Duża przestrzeń pozwala mi także na jednoczesną pracę nad wieloma obrazami, w różnym tempie, dostosowanym do specyficznych potrzeb każdego z nich. Dzięki temu mogę poświęcać czas na precyzyjne wykonanie każdej warstwy i etapu, bez presji czasu.
Pracownia artysty musi pomieścić dużą ilośc materiałów potrzebnych do pracy w różnych technikach i formatach
Materiały, które wykorzystuję do tworzenia moich dzieł, muszą być odpowiednio przygotowane i przechowywane. Drewno, z którego tworzę podobrazia, musi być wcześniej odpowiednio sezonowane. W mojej pracowni drewno leży przez odpowiedni czas, aby osiągnąć zrównoważoną wilgotność. Podobnie jest z półciennymi podobraziami – muszą one odleżeć swoje, zanim zacznę na nich malować. Dzięki temu unikam problemów technicznych w przyszłości i mogę być pewna trwałości moich prac.
Równie ważne są pigmenty, których używam do malowania. Posiadam szeroki wybór pigmentów do różnych technik malarskich – tempera żółtkowa, farby olejne, akwarele. Każda z tych technik wymaga specyficznych materiałów i narzędzi, które również zajmują sporo miejsca. Mam duże zestawy pędzli, dostosowanych do każdej z technik, oraz specjalistyczne lampy, dzięki którym mogę pracować niezależnie od pory dnia czy roku.
Przestronność pracowni artysty umożliwia także odpowiednie oglądanie i ocenianie postępów pracy nad obrazami. Mogę odchodzić na dużą odległość, oglądać obrazy pod różnymi kątami, co jest kluczowe przy pracy nad dużymi formatami. Dodatkowo obrazy mają przestrzeń do wysychania i leżenia między kolejnymi etapami pracy.
Rzemiosło to podstawa artystycznej pracowni
Jednym z moich ulubionych gatunków rzemiosła są techniki pozłotnicze. Wyszłam od tradycyjnych metod złocenia na pulmencie. Z czasem modyfikowałam poznane techniki i tworzyłam też własne modyfikacje, aby jak najbardziej poszerzać swój wachlarz środków artystycznych, a także móc swobodnie żonglować nimi i dopasowywać odpowiedni sposób złocenia, do każdego dzieła nad ktorym się pochylam. Czasami, trzeba, na poler, czasami konieczne jest złocenie matowe. Obrazy, które kopiuję są w bardzo różnym stanie i różne zmiszczenia, przetarcia i spękania na nich obserwuję. Staram się maksymalnie zbliżyć do obecnego oryginału, ponieważ wierzę, że specyficzne dla każdego obiektu zniszczenia, to również jego integralna częśc i zapis całej historii dzieła. Odpowiednio wyposażona pracownia artystyczna to absolutna konieczność, ponieważ tylko posługując się odpowiednimi narzędziami można wykonywać różnorodne złocenia.
Nieodłącznym elementem pracowni artysty jest również stolarnią. Sama przygotowuję część podobrazi – szlifuję, tnę, kleję deski, frezuję i tworzę różne elementy, takie jak kowczyki czy nimby wypukłe. Nawet zamówione od stolarza podobrazi wykańczam sama, przygotowując kleje, grunty i inne mikstury, a następnie gruntując, szlifując i wyrównując je. To wymaga precyzji, odpowiednich narzędzi i miejsca, które mam w mojej pracowni.
Pracownia artysty to miejsce, gdzie sztuka spotyka się z rzemiosłem. Każdy element, narzędzie i materiał ma swoje miejsce i przeznaczenie. Przestrzeń, którą stworzyłam, pozwala mi na swobodną twórczość i zapewnia warunki do wykonywania prac na najwyższym poziomie. To tutaj rodzą się kopie wielkich dzieł, które, dzięki odpowiednim warunkom, mogą przetrwać kolejne pokolenia.
Na koniec – od serca – co mną kieruje. dlaczego tak, a nie inaczej.