Matka Boska Częstochowska kopia obrazu w formacie 140 x 103 cm
Matka Boska Częstochowska kopia obrazu w formacie 140 x 103 cm
Obraz wykonałam na zamówienie w 2024 roku dla Duszpasterstwa w Ostfriesland w Niemczech. Jednakże nie jest to pierwsza kopia Czarnej Madonny, jaką stworzyłam. Więcej realizacji zobaczyć można TUTAJ
Kopię obrazu stworzyłam według oryginalnej techniki. Podobrazie zostało wykonane z drewna lipowego, podobnie jak rama. Podobrazie wraz z wypukłymi nimbami pokryłam zaprawą kredowo – klejową i wyszlifowałam, wyprowadzając precyzyjnie ranty, krawędzie i idealnie gładką powierzchnię pod malaturę i złocenia.
Przed przystapieniem do prac malarskich i pozłotniczych stworzyłam bazowy rysunek kompozycyjny. Wszystkie prace od początku, do końca wykonuję w oparciu o opracowanie konserwatorskie autorstwa Pana Wojciecha Kurpika z 2007 roku. Bazuję na rentgenogramach obrazu i innych zdjęciach w świetle analitycznym oraz analogiach.
Matka Boska Częstochowska kopia to również cały wachlarz złoceń w różnych technikach. Nimb złocony jest w technice olejnej na bazie szelakowej, podobnie jak zewnętrzny margines obrazu i lamówki. Oryginalnie obraz złocony był na poler. Jednakże Matka Boska Częstochowska kopia konserwatorska mojego autorstwa to dzieło uwzględniające aktualny stan zachowania. Po setkach lat kultu i burzliwej historii złocenia na obrazie mają zdecydowanie bardziej matowy charakter.
Matka Boska Częstochowska kopia to dzieło wykonane w dwóch technikach malarskich. Bazową warstwę malarską maluję w technice tempery jajowej, ucieranej z pigmentami proszkowymi. Wszystko po to, aby maksymalnie zbliżyć sie do pierwowzoru. Wierzchnia warstwę maluję laserunkami olejno – zywicznymi. Są to warstwy półprzeźroczyste , które nakładam wielokrotnie, budując i pogłebiając ostateczną formę. Dzięki temu powstaje przestrzenna, fizyczna, realna bryła postaci. Twarze zachowują swój kanoniczny charakter z jednoczesnym prawidłowym ukształtowaniem form fizycznych.
Kolejnym elementem są złocenia szat, które wykonuję w technice na tzw assist złotem płatkowym. Technika ta polega na tym, że ornamenty maluję spoiwem a nastepnie nakładam większe płatki złota. Technika ta wymaga dużych ilości złota, lecz aby uzyskać ornamenty precyzyjne i finezyjne jest to konieczne.
W trakcie tworzenia Matki Boskiej Częstochowskiej kopii stale analizuję, porownuję, koryguję, sprawdzam, czy wszytko sie zgadza. Używam do tego swojej intuicji malarskiej, ale także współczesnych narzędzi elektronicznych i bazuję na własnym archiwum które zromadziłam na temat obrazu przez lata praktyki. Wielokrotnie koryguję walor i kolor karnacji i sprawdzam w róznym oświetleniu jego natężenie. Ostateczny efekt zawsze ustalam z klientem.
Ostatnim elementem, który trudno jest opisać za pomocą zdjęć, czy słów jest czas. Tworzenie takiej kopii zajmuje mi około 3 mieięcy, jednaże w proces wkładam całe swoje 20 – letnie doświadczenie artystyczne, którego nie da się łatwo ująć słowami. Niech o tym opowiadają zdjęcia i wszystkie moje dotychczasowe realizacje.
Matka Boska Częstochowska kopia to moja specjalność i jeden z ulubionych motywów. Oferuję wykonanie obrazu w dowolnym formacie, precyzyjnie dopasowując ostateczny efekt do potrzeb moich klientów. Składając zamówienie proszę o zaznaczenie najważniejszych informacji dotyczących zamawianego obrazu.
Przykładowe oferowane formaty (sam obraz, bez ramy, czy kowczyka): 50 x 34 cm, 60 x 40,5 cm, 70 x 48 cm, 80 x 54 cm, 90 x 61 cm, 100 x 68 cm, 110 x 75 cm, 120 x 82 cm, 130 x 88 cm, 140 x 95 cm, 150 x 102cm.
Obraz można zamówić w ramie lub z kowczykiem, złocenia nimbu i lamówek (mat lub poler do wyboru), obraz postarzany, lub nie (do wyboru), oprawa do wyboru: rama (czerwona z wicią roślinną – jak oryginał, rama czarna ze złoconym rantem) lub złocony kowczyk.
Zobacz także inne moje Madonny TUTAJ.